Till slut tid för en sväng ut på vintermarknaden

Tredje och sista dagen av Jokkmokks vintermarknad, och först idag så har jag haft tillräckligt mycket tid över till att faktiskt gå runt på själva marknaden. Jag har nämligen haft fullt upp på jobbet med allt vad det innebär, och bara haft tid över till att gå runt och kolla inne på Samernas utbildningscentrum. Skolan ligger granne med jobbet, så det ligger nära och bra.
 
I alla fall, det som jag har kunnat se hittills är helt klart sevärt, speciellt andraårselevernas utställning. Snyggare och mer välgjorda saker får man nog söka efter. Sen så hittade jag, som vanligt, en massa snygga silversmycken som jag tyvärr inte har råd med nere i källaren. Det jag har kunnat fynda hittills är ett helt, garvat renskinn som jag ska ha till skobanden. 
Jokkmokk Jokkmokks vintermarknad Lulesamiska skoband Renskinn Samiskt hantverk Skobandsläggning
0 kommentarer