En bra lösning

För några månader sen så lärde jag mig att lägga skoband på en kurs här vars jag bor. Vilket gjorde jag numera ofta har med mig ett skoband under tillverkning i min ryggsäck. Eftersom man behöver nåt mer eller mindre stabilt att fästa skobandet i när man ska hålla på och fläta och jag ofta inte är i närheten av nåt bra ställe så kom jag på lösningen på bilden. Nämligen att fästa skobandet i handtagen på min Kånken.
 
Ryggsäcken har jag ju med mig nästan överallt så det är bara att hitta en bra plats att lägga ryggsäcken på så är jag redo att börja fläta. Jag ska kanske berätta lite mer om skobandet på bilden medan jag ändå håller på. Mönstret berättar att den som bär det är en lulesamisk kvinna från Jokkmokk där man kan välja lite fritt vilka färger man vill ha. Garnet som används är ett ullgarn som heter Siessá och finns att köpa här.
Fjällräven Kånken Jokkmokk Kvinnoskoband Lulesamiska skoband Skoband Skobandsläggning Ullgarn
0 kommentarer