Egenvävt regnbågsband

Ett tag så har jag velat väva mitt egna regnbågsband. Sagt och gjort, när jag var uppe i fjälls för dryga månaden sen så satt jag en kväll för mig själv i en av torvkåtorna och hade inget viktigare att göra. Vilket gjorde att jag började skissa upp på ett papper hur jag skulle varpa upp sagda band.
 
Själva grunden är en lulesamisk lissto med hoppor, vilket underlättade en del för mig. För det svåra var inte få till färgerna (4 st trådar av varje färg i samma ordning som Prideflaggan), utan mönstertrådarna (lila, rosa, blå på bilden). Först nn halvtimme senare så kände jag mig redo att börja trä trådarna på rätt ställen. Som ni ser på bilden blev resultatet rätt bra trots allt.
 
Till nästa gång så hade jag dock tänkt att ta en lite ljusare blå färg, eftersom den blåa jag valde smälter ihop med det gröna. Vilket jag upptäckte i efterhand. Såklart. Men för att vara första gången jag vävde den här bandet, som dessutom är mitt första egenkomponerade, så är jag helt klart nöjd.
Bipride Egengjord Egenkomponerat Egenvävt Handgjort Handvävt Pride Prideband Rainbow Regnbåge Regnbågsband
0 kommentarer