Ut ur bubblan

(null)
 
Efter att ha kommit ut ur bubblan som kallas för Slöjdlinjen på Samernas utbildningscentrum så tänkte jag ta och börja skriva lite mer här. Det var ju ett tag sen som jag alls skrev något överhuvudtaget. Istället så har jag lagt all tid på slöjden och på de utställningar som jag har varit med och satt upp. 
 
Under mitt andra år så har vi andraårselever på Slöjdlinjen nämligen satt upp två olika utställningar, en marknadsutställning under det som skulle ha varit vintermarknadsveckan och den andra nu under sommaren. Den sista utställningen står uppe nu i skrivande stund på Ájtte museum, och står där till 26/8. Så nästan hela månaden ut.
 
Så här två år av slöjdande på heltid så kommer jag att sakna tiden på Samernas med slöjdande nästan dygnet runt, den sociala gemenskapen med andra som också sitter och slöjdar mest hela tiden och alla de skratt som vi har fått trots all stress. För att inte tala om alla de vänner och bekanta som jag inte längre kommer umgås med på samma sätt. Eller lika mycket för den delen.
 
Nä, har ni chansen att plugga slöjd på Samernas åtminstone ett år så ska ni ta den chansen! För det kommer vara helt klart värt det i slutänden.
Hantverk Jokkmokk Samernas Samernas utbildningscentrum Samiskt hantverk Slöjdlinjen
0 kommentarer